Bez kategorii

Poznańskie Targi Piwne w liczbach – podsumowanie wydarzenia [ZDJĘCIA]

Odbywające się w dniach 16-19 listopada 2017 Poznańskie Targi Piwne przyciągnęły liczną grupę wystawców związanych z piwną branżą. Uczestnicy imprezy mieli możliwość zapoznać się z nowościami i wziąć udział w wielu prelekcjach i warsztatach.


Miniona edycja Poznańskich Targów Piwnych zgromadziła ponad 70 wystawców, u których można było skosztować 680 rodzajów piwa, cydrów i miodów pitnych z ponad 400 kranów! Tegoroczną edycję imprezy odwiedziło tysiące poznaniakó. Na imprezę przyjechali wystawcy  z całej Polski w tym browar Jopen z Holandii.

Targi były skierowane do specjalistów jak i do osób zaczynających przygodę ze złocistym trunkiem. Właśnie dla nich zostały zorganizowane spotkania i warsztaty z ekspertami. Olbrzymim zainteresowaniem zwiedzających cieszyła się również Piwna Matura oraz Piwna Mila.

Na wydarzeniu pojawiła się szeroka publiczność, która miała okazję spróbować i kupić nowości, których było ponad 80. Uczestnicy najczęściej polowali na: Fruit beer, RIS, AIPA, APA i Imperial Baltic Porter. Piwa, które najbardziej przykuwały uwagę to: The Blogger 2017 z Brokreacja​, Borowikowe Ale z Browaru Fortuna​, Dziki Dzik na Torfowisku z Browaru Łąkomin​, Halo Wawa Tu Moskwa z Browaru Bazyliszek oraz El Jaguaris  z Browru BIRBANT​.


Publiczność zgromadzona wokół sceny mogła wysłuchać ciekawych prelekcji piwowarów, blogerów piwnych i ekspertów. Wydarzeniem specjalnym targów była jubileuszowa gala X Konkursu Piw Rzemieślniczych, którą poprzedził niezwykle energetyczny koncert zespołu Tołhaje. Międzynarodowe Jury przyznało 126 nagród w 42 kategoriach. Pierwsze miejsce w kategorii Kraft Roku 2017 otrzymał Porter Noster Bourbon Barrel Aged z Browaru Czarna Owca.

Ostatniego dnia został rozstrzygnięty IX Konkurs Piw Domowych, zorganizowany dla domowych piwowarów. Swój udział zgłosiło 73 piwowarów. Jury przyznało nagrody w ramach trzech kategorii: Weizen, Lambic oraz Porter Bałtycki.

Tak jak w poprzednich latach Poznańskim Targom Piwnym towarzyszyła kampania Movember Polska, której celem jest podnoszenie świadomości mężczyzn w zakresie profilaktyki raka jąder i prostaty.

Ekspozycja ponad 70 marek piw oraz food trucków i stoisk z jedzeniem zajęła 2 pawilony o łącznej powierzchni 14,181 mkw.

Gratulujemy Wystawcom i dziękujemy Odwiedzającym.

Kolejna edycja Poznańskich Targów Piwnych odbędzie się w listopadzie 2018 roku.






 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *