Polska sieć supermarketów Piotr i Paweł ma się dobrze
Sieć Piotr i Paweł osiąga w październiku 2016 r. wzrost sprzedaży r/r na poziomie 8% (LfL 3%). Konsekwentnie realizowana od dwóch lat strategia „Najlepszy supermarket taniej niż myślisz”, dynamiczny rozwój oraz uruchomiony w połowie roku we współpracy z regionalnymi producentami projekt „Targowiska” pozwala realizować tak dobre wyniki.
Obecnie polska sieć posiada 138 supermarketów w całej Polsce. W przeciągu ostatnich 5 lat udało jej się wzmocnić pozycję rynkową poprzez otwarcie 67 placówek. W br. otwartych zostanie łącznie 11 sklepów, z czego w aglomeracji warszawskiej trzy sklepy, w aglomeracji katowickiej – dwa a w aglomeracji trójmiejskiej sieć otworzy 15. supermarket. Nowe placówki, zwłaszcza pod względem asortymentu, dostosowane są do lokalnych oczekiwań Konsumentów oraz miejsc, w których powstają. Takim przykładem jest Piotr i Paweł otwarty 21 października w warszawskiej Hali Koszyki. Sklep ten to jedna z najnowocześniejszych formuł supermarketu w Polsce, dostosowany do zrewitalizowanego otoczenia, w którym powstał, poprzez zastosowanie innowacyjnego oświetlenia oraz odpowiedniej ekspozycji produktów wyselekcjonowanych dla Klienta tej lokalizacji.
Innym pomysłem na dopasowywanie supermarketów do potrzeb Konsumentów jest projekt Targowisk Piotr i Paweł. Klienci supermarketów w miastach takich jak Poznań, Warszawa, Gdańsk, Łódź czy też Wrocław mają szanse poznać smaki produktów regionalnych. Lokalni dostawcy sprzedają w specjalnie zaaranżowanych strefach Piotra i Pawła swoje unikatowe produkty niedostępne w masowej sprzedaży. Obecnie w ramach tego projektu funkcjonuje ponad 100 straganów w 25 placówkach, a obrót Targowisk stanowi istotny element wzrostu obrotu sklepów, w których działają.
Od wielu lat Piotr i Paweł przekonuje klientów, że profesjonalny supermarket z szerokim wyborem produktów nie musi być drogi, a hasło: Piotr i Paweł „Taniej niż myślisz” nie jest pustym sloganem reklamowym.
Piotr i Paweł to supermarket dla każdego, zarówno dla rodzin z dziećmi o różnym statusie materialnym, jak i emerytów i studentów, a ceny produktów markowych w supermarkecie Piotr i Paweł porównywalne są do cen dyskontów. Dodatkowo Sieć oferuje Klientom markę ekonomiczną „Lubię ” oraz szeroką gamę produktów marki własnej „Zawsze jakość”
Na przełomie roku 2016/2017 wprowadzone zostaną udogodnienia technologiczne, które mają na celu ułatwianie zakupów w supermarketach (self scanning) oraz sklepie internetowym (nowa witryna zakupowa). Obecnie sklep internetowy przeżywa okres silnego rozwoju odnotowując blisko 20% wzrost obrotu r/r.
Wzrostowi sprzedaży detalicznej towarzyszy również rozwój logistyki. W maju br. polska sieć uruchomiła w Ożarowie Mazowieckim nowy magazyn logistyczny o powierzchni 2,5 tys. m2 obsługujący e-zakupy w aglomeracji warszawskiej, a od 1 października 2016 ruszył nowy magazyn logistyczny pod Warszawą, o powierzchni 14 tys. m2, obsługujący sklepy w centralnej i południowej Polsce.
Obroty Sieci za rok finansowy 2015 wyniosły 2.123 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2014 o 4,4 %. W roku 2016 przewidywana jest dynamika wzrostu obrotu na poziomie 7 %.